oldsmobile

Więcej o:

oldsmobile

  • Pół na pół - renowacja Oldsmobile Toronado

    Oldsmobile Toronado to pierwszy amerykański wóz z napędem kół przedniej osi od czasu niezbyt popularnego Corda z lat 30. Pod maską miał 7-litrowy silnik o mocy 390 koni, sprzężony z 3-biegowym automatem. Na bazie Toronado powstała kolejna generacja Cadillaca Eldorado. Ile pracy, cierpliwości

  • Historia Volvo - narodziny i lata dziecięce. Na początku był Jakob

    Lata dwudzieste to jednak intensywny rozwój motoryzacji zarówno w USA, jak i w Europie. Samochód stał się modny w wyższych sferach, niezbędny w transporcie, a jednocześnie był marzeniem dla wielu obywateli. Podobna sytuacja była również w Szwecji. Pomimo niewielkiej ilości mieszkańców, w latach

  • Pontiac Trans Sport | 25 lat futurystycznego minivana

    . Domena publiczna (źródło: Wikimedia Commons) | Pontiac Trans Sport II fot. Domena publiczna (źródło: Wikimedia Commons) | Pontiac Trans Sport II Pontiac Transport miał dwóch braci - Chevroleta Lumina APV i Oldsmobile Silhouette. Czym różniły się te auta? Przede wszystkim ceną. General Motors postanowił

  • Prototypy nie z tego świata

    napędzany był silnikiem V8 Rocet był jednym z pierwszych samochodów z regulowaną kolumną kierownicy Oldsmobile Golden Rocket Oldsmobile Golden Rocket Oldsmobile Golden Rocket Oldsmobile Golden Rocket Cadillac, który wygląda jakby chciałby wylądować na księżycu. To jeden z ostatnich samochodów

  • Już ich nie ma | Marki samochodów, które już pożegnaliśmy

    postanowił odmienić wizerunek i postawił na sportowy charakter. Zwiastunem nowego były dwa modele Pontiac GTO (1964) i Pontiac Firebird (1967). Inny dobrze znany samochód Pontiaca to futurystyczny van Pontiac Trans Sport. Pontiac pozycjonowany był powyżej Chevroleta i poniżej Oldsmobile. Marka została

  • Northstar: gasnąca gwiazda

    odbudowy pozycji marki Oldsmobile. Model Aurora, który był przełomem w podejściu do budowy samochodów tej marki, napędzała nieco mniejsza odmiana Northstara o pojemności 4,0 l (250 KM). na tej bazie powstał nawet silnik V6 3,5 l montowany w modelach Intrigue i Aurora. Niestety nowe modele nie zdołały

  • Takiej aukcji jeszcze nie było

    Najdroższy eksponat to stuleni Oldsmobile Limited Five-Passenger Touring z 1912 roku, który poszedł pod młotek za 3,3 mln dolarów, mimo, że wcześniej wyceniany był na sumę około 1,5 mln dolarów. Stał się tym samym najdroższym modelem Oldsmobile, jaki kiedykolwiek sprzedano. Ten sam egzemplarz

  • REO T6 Touring | Była sobie prohibicja

    wiceprezydenta i menedżera generalnego. Wszystko szło dobrze, dopóki stary Smith nie wprowadził do firmy syna, Fredericka. Fabryka była u szczytu powodzenia. W końcu Smith junior wylał go z pracy. Nie czekając ani chwili Olds otworzył jesienią 1904 r. nową firmę R.E. Olds Motor Car Company. W 1905 r. Oldsmobile

  • Buick Regal 1974 | Tylko kurz

    : 112 i 116 cali (odpowiednio 284 i 294 cm). Jednak nadwozie "A-Body" było teraz dłuższe i szersze. Jak poprzednio "A-Body" otrzymały: Chevrolet, Pontiac, Oldsmobile i Buick. Jak zawsze pokrewieństwo między różnymi markami było najlepiej widoczne w środkowej części karoserii. Pozostałe elementy sylwetki

  • Felgi w rozmiarze XXL | Tylko rozmiar ma znaczenie

    Chevrolet Camaro Chevrolet Camaro Jeep Wrangler Dodge Charger Oldsmobile Cutlass Audi Q7 Pontiac Grand Prix Cadillac SRX Infinity G35 coupe Chevrolet Camaro Mercedes klasa R Chevrolet Camaro Ford Granada Chevrolet Caprice Audi Q7 Range Rover Chevrolet Camaro Mercedes klasa R Chevrolet Monte Carlo

Copyright © Agora SA