Toyota powołała markę Lexus do życia z jednym prostym zadaniem – wykroić jak największy kawałek z segmentu samochodów premium. Kiedy Toyota walczy na rynku o przeciętnego klienta, tak Lexus ma bić się o tych z o wiele grubszym portfelem. Pierwszy model z 1989 roku, limuzyna Lexus LS rzuciła rękawicę takim samochodom, jak Mercedes klasy S, BMW serii 7 oraz Jaguar XJ.
Później do palety wygodnych luksusowych samochodów dołączyły te ze sportowym zacięciem. Najlepszym przykładem jest oczywiście spektakularny supersamochód Lexus LFA, przez niektórych okrzyknięty „najlepszych samochodem ostatnich lat”.
Potężnej, diablo szybkiej i kosmicznie drogiej bestii LFA już nie kupimy, ale w salonach Japończyków i tak znajdziemy kilka świetnych modeli z klasy premium. W Polsce to Lexusy:
CT, IS, GS, LS, RX, NX oraz RC.