WARTBURG

WARTBURG

WARTBURG
Po II wojnie światowej i podziale Niemiec, jedna z większych fabryk BMW, w Eisenach, znalazła się po komunistycznej stronie. Z oczywistych względów Bawarczycy nie mogli już dłużej z niej korzystać, a sowieckie władze NRD nie zamierzały zaprzepaścić takiego potencjału. Początkowo z Eisenach wyjeżdżały dawne, przedwojenne modele BMW, którym zmieniano tylko nazwę ma EMW (później IFA).
Pierwszy autorski projekt, samochód Wartburg, zaprezentowano podczas Tragów Lipskich w 1956 roku. Skąd nazwa Wartburg? Od zabytkowego zamku, który znajdował się niedaleko fabryki. Konstrukcyjnie i technicznie Wartburg bazował na IFA F9. Pierwszy wykorzystany silnik to motor o pojemności 0,9 litra i mocy 37 KM. Z biegiem lat w zakładach w Eisenach powstawały kolejne modele Warburga. Ostatni wyjechał na niemieckie drogi w 1991 roku. Fabryka pracuje dalej - trafiła do General Motors i produkowane są w niej Ople.

Modele WARTBURG

1985 - 1991
WARTBURG 353