PEUGEOT

PEUGEOT

PEUGEOT
Peugeot oraz należący do niego Citroen znalazły w 2013 roku klientów na 2,8 mln samochodów, z tego 42 proc. poza Europą. Duża zależność od Europy jest słabością koncernu, który bardzo ucierpiał na kryzysie. Peugeot jest jedną z najstarszych na świecie firm przemysłu maszynowego. Rodzina Peugeot założyła ją w 1810 roku do produkcji młynków. 20 lat później rozpoczęła wytwarzać rowery, a w 1891 roku samochody. W 1974 roku Peugeot przejął Citroena, tworząc koncern PSA. Spadkobiercy zazdrośnie strzegli niezależności firmy aż do ostatniego kryzysu, gdy słabe wyniki finansowe zmusiły ich w 2014 roku do sprzedania 14 proc. firmy chińskiemu koncernowi Dongfeng oraz takiej samej liczby akcji rządowi francuskiemu.

Modele PEUGEOT

2016 - obecnie
PEUGEOT Traveller
2013 - 2016
PEUGEOT 2008
2012 - obecnie
PEUGEOT 301
2012 - obecnie
PEUGEOT 208
2011 - 2014
PEUGEOT iOn
2011 - obecnie
PEUGEOT 508

PEUGEOT - Wiadomości

Koncern PSA chce zwalniać pracowników. Początek kryzysu czy potrzebna zmiana?
Dyrekcja koncernu PSA zamierza zaproponować związkom zawodowym nowy system zwolnień z pracy RCC, który jest przewidziany w dekretach o reformie kodeksu pracy. Takie rewelacje ogłosił kilka dni temu przedstawiciel związku CFTC.

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi - test. Do odważnych świat należy
Prawie rok temu Peugeot 3008 zdobył prestiżową nagrodę Samochodu Roku. W finale pokonał nie tylko faworyzowaną Alfę Romeo Giulię, ale także nową Klasę E i Volvo S90. Wtedy byłem trochę zdziwiony. Dzisiaj, po tygodniu z nowym 3008, już się nie dziwię.

Opel zmienia strategię. Stawia na auta elektryczne
Niemiecki koncern planuje szybką i bardzo głęboką integrację z nowym właścicielem - francuskim PSA. W ciągu siedmiu lat każdy z modeli sprzedawanych przez Opla będzie dostępny w wersji elektrycznej i hybrydowej.

PSA chce zwrotu pieniędzy za Opla. Wszystkiemu winne silniki
Koncern PSA kupił za kwotę 1,3 mld euro niemieckiego Opla. To jedno z największych przejęć w branży w ostatnich latach. Teraz Francuzi chcą odzyskać połowę tej kwoty, ponieważ niemieckie silniki nie są tak efektywne, jak sądzili.

Dobre wieści dla Polski! PSA rozważa produkcję silników nad Wisłą
Media znad Sekwany donoszą, że Grupa PSA zrezygnowała z planów uruchomienia produkcji silników na Słowacji. Zamiast zakładu w Trnawie władze firmy wybrały tyski obiekt należący do Opla.