OLTCIT

OLTCIT

OLTCIT
Nazwa marki Oltcit to połączenie dwóch słów, które mówią bardzo dużo o tym projekcie. OLTenia to region Rumunii, gdzie leży fabryka (miasto Krajowa), a końcówka CIT pochodzi od Citroena. Rumuńsko-francuska spółka (Citroen miał w niej 36% udziałów) powstała w 1976 roku, a Francuzi dostarczyli do Wołoszczyzny technologię i projekty samochodów. Pierwsze rumuńskie auto z zakładów w Krajowej, Oltcit Club, to nic innego jak znany w całej Europie Citroen Axel. Citroen wycofał się ze współpracy w 1991 roku. Jego miejsce zajęli Koreańczycy z Daewoo. W Oltcicie nie zaprojektowano żadnego nowego auta (Club był produkowany aż do 1996 roku), ale za to w fabryce zaczęły powstawać modele Daewoo (m.in. Espero, Tico, Nubira, czy Matiz).
Olticit raz jeszcze zmienił właściciela w 2008 roku i tym razem trafił do wielkiej rodziny Ford Motor Company. W rumuńskich zakładach produkowano Transita Connect, a od 2012 roku na drogi wyjeżdżają Fordy B-Max. Jak na razie o planach nowego samochodu pod marką Oltcit cisza.

Modele OLTCIT

1981 - 1995
OLTCIT Club