FSO

FSO

FSO
Pierwszym samochodem, jaki wyjechał z warszawskiej Fabryki Samochodów Osobowych (FSO) była Warszawa M-20 w 1951 roku. Auto powstało na licencji radzieckiej Pabiedy M-20. Władze PRL początkowo planowały odbudowę polskiego przemysłu motoryzacyjnego w oparciu o Fiaty (z Włochami łączyła nas owocna, przedwojenna współpraca), ale zaostrzenie się zimnej wojny uniemożliwiło ten pomysł. Kolejny samochód to już absolutnie polska konstrukcja - FSO Syrena. W 1965 roku udało się podjąć współpracę z Fiatem, FSO zakupiło włoską licencję na następcę przestarzałej Warszawy. W 1967 roku ruszyła produkcja Polskiego Fiata 125p. Zwieńczeniem wspólnej działalności z Włochami był oczywiście FSO Polonez.
W 1995 roku dla warszawskich zakładów pojawiła się nowa szansa - do gry wkroczył koreański koncern Daewoo. W FSO zaczęły powstawać modele Daewoo, głównie FSO Matiz i FSO Lanos. Ostatnim samochodem, jaki produkowano w Warszawie był Chevrolet Aveo. Aktualnie fabryka milczy i czeka na nowego inwestora.

Modele FSO

1985 - 2002
FSO Polonez
1979 - 1991
FSO 125p

FSO - Wiadomości

O tych polskich samochodach mało kto słyszał. To najciekawsze prototypy PRL
Polacy po wojnie stworzyli bardzo wiele samochodów, których znaczna część nie doczekała się wersji produkcyjnych. Zapraszamy do wycieczki po zapomnianych zakątkach polskiej motoryzacji okresu PRL.