FSO

FSO

FSO
Pierwszym samochodem, jaki wyjechał z warszawskiej Fabryki Samochodów Osobowych (FSO) była Warszawa M-20 w 1951 roku. Auto powstało na licencji radzieckiej Pabiedy M-20. Władze PRL początkowo planowały odbudowę polskiego przemysłu motoryzacyjnego w oparciu o Fiaty (z Włochami łączyła nas owocna, przedwojenna współpraca), ale zaostrzenie się zimnej wojny uniemożliwiło ten pomysł. Kolejny samochód to już absolutnie polska konstrukcja - FSO Syrena. W 1965 roku udało się podjąć współpracę z Fiatem, FSO zakupiło włoską licencję na następcę przestarzałej Warszawy. W 1967 roku ruszyła produkcja Polskiego Fiata 125p. Zwieńczeniem wspólnej działalności z Włochami był oczywiście FSO Polonez.
W 1995 roku dla warszawskich zakładów pojawiła się nowa szansa - do gry wkroczył koreański koncern Daewoo. W FSO zaczęły powstawać modele Daewoo, głównie FSO Matiz i FSO Lanos. Ostatnim samochodem, jaki produkowano w Warszawie był Chevrolet Aveo. Aktualnie fabryka milczy i czeka na nowego inwestora.

Modele FSO

1985 - 2002
FSO Polonez
1979 - 1991
FSO 125p

FSO - Wiadomości

FSO ma nowego właściciela. Czy marka odżyje?
Fabryka samochodów z warszawskiego Żerania zmieniła akcjonariusza. Tym razem jest to firma zarejestrowana w jednym z krajów Unii Europejskiej. Co to oznacza dla FSO?