FORD Focus 1.6 Platinium X Sedan VI 105KM (benzyna) (2014 - 2017)

FORD Focus 1.6 Platinium X Sedan VI 105KM (benzyna)

Wersja była produkowana od 2014 do 2017 roku. FORD Focus 1.6 Platinium X Sedan VI to klasa niższa średnia samochodów osobowych.

Moc maksymalna wynosi 77 kW, a licząc w koniach mechanicznych moc wersji FORD Focus 1.6 Platinium X Sedan VI wynosi 105 KM, co sprawia, że prędkość maksymalna wynosi 180 km/h, a przyśpieszenie do 100 km/h zajmuje 12,5 s. Silnik FORD Focus 1.6 Platinium X Sedan VI jest rzędowy posiadający 4 cylindry o pojemności 1596 cm3. Na każdy cylinder w silniku FORD Focus 1.6 Platinium X Sedan VI przypadają 4 zawory.

Cały układ napędowy FORD Focus 1.6 Platinium X Sedan VI osiąga moment obrotowy 150 Nm. FORD Focus 1.6 Platinium X Sedan VI posiada napęd przedni a typ paliwa na jaki jeździ FORD Focus 1.6 Platinium X Sedan VI to benzyna.

Średnie spalanie FORD Focus 1.6 Platinium X Sedan VI wynosi około 6,0 l na 100km. Warto nadmienić, że FORD Focus 1.6 Platinium X Sedan VI posiada 4 drzwi, 5 siedzeń. Wymiary samochodu: 4538 mm długości, 1823 mm szerokości, 1469 mm wysokości.

Opinie o FORD Focus 1.6 Platinium X Sedan VI 105KM (benzyna)

Ocena ogólna:
(2 oceniających)
Silnik:
Wnętrze:
Zawieszenie:
Awaryjność:
Komfort jazdy:
Dodatki:

Raporty spalania FORD Focus 1.6 Platinium X Sedan VI 105KM (benzyna)

Spalanie w cyklu mieszanym 6,0 l/100km
Spalanie w jeździe miejskiej 8,4 l/100km
Spalanie przy jeździe w trasie 4,7 l/100km

Dane techniczne FORD Focus 1.6 Platinium X Sedan VI 105KM (benzyna)

Norma Euro Euro 6
Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Przyśpieszenie do 100km/h 12,5 s
Prędkość maksymalna 180 km/h
Moc 105 KM
Momen obrotowy 150 Nm
Pojemność skokowa silnika 1596 cm3
Pojemność zbiornika paliwa 55
Emisja CO2 139
Rodzaj katalizatora Katalizator (3-drożny)
Liczba cylindrów 4
Liczba zaworów 4
Rozmiar opony 205/55 R16
Rozmiar felgi 6.5J x 16; 7.0J x 17
Skrzynia biegów Manualna
Napęd przedni

Wymiary FORD Focus 1.6 Platinium X Sedan VI 105KM (benzyna)

Długość 4538 mm
Szerokość od 1823 mm do 2010 mm
Rozstaw osi 2650 mm
Wysokość 1469 mm
Masa własna 1284 kg
Masa całkowita 1825 kg

Wyposażenie FORD Focus 1.6 Platinium X Sedan VI 105KM (benzyna)

Nazwa Okres dostępności Typ Cena
Lakier metalizowany, specjalny - Lunar Sky 2016 - obecnie Standard
Uchwyt do przenośnych urządzeń nawigacyjnych (Garmin, TomTom) - na słupku A 2016 - obecnie Standard
Koło zapasowe - pełnowymiarowe 2016 - obecnie Standard (w pakiecie) 650 PLN
Door Edge Protector - aktywne zabezpieczenie krawędzi drzwi 2015 - obecnie Standard (w pakiecie) 300 PLN
Koło zapasowe dojazdowe 2017 Standard (w pakiecie) 250 PLN
Manetki do zmiany biegów przy kierownicy, pakiet 2017 Standard
Koło zapasowe - pełnowymiarowe 2017 Standard (w pakiecie) 650 PLN
Konsola centralna Premium z przesuwanym podłokietnikiem 2017 Standard
Konsola centralna z podłokietnikiem, otwartym schowkiem, gniazdem USB i 2 gniazdkami 12V 2017 Standard (w pakiecie) 500 PLN
Pakiet Parking 1 2017 Standard

Ceny FORD Focus 1.6 Platinium X Sedan VI 105KM (benzyna)

styczeń 2017 - grudzień 2017 73 240 PLN
styczeń 2016 - grudzień 2016 72 440 PLN
styczeń 2015 - grudzień 2015 71 840 PLN
wrzesień 2014 - grudzień 2014 71 140 PLN

Zdjęcia FORD Focus 1.6 Platinium X Sedan VI 105KM (benzyna)

Inne wersje generacja-vi

FORD Focus - Wiadomości

Studio Biznes, odc. 20. Dzisiaj sprawdziliśmy 280-konnego Forda Focusa ST
Benzynowy silnik 2.3, 280 KM mocy, napęd na przód, szpera i 5,7 s do setki - jak jeździ nowy Ford Focus ST? Tomasz Korniejew, redaktor naczelny Moto.pl, sprawdził to w motoryzacyjnej części dzisiejszego Studia Biznes.

Opinie Moto.pl: Ford Focus 2.0 EcoBlue vs. VW Golf 2.0 TDI - porównanie. Starcie na szczycie
Te auto to od wielu lat ścisła czołówka segmentu kompaktowego. Golf jest niekwestionowanym królem europejskich rankingów sprzedaży, ale Focus depcze mu po piętach. VW za kilka miesięcy doczeka się następcy, natomiast Ford niedawno wkroczył na scenę w najnowszej odsłonie. Sprawdzamy wysokoprężne wersje z automatycznymi skrzyniami biegów.

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line - opinie Moto.pl. Ścisła czołówka
Wygląda dobrze, jeździ jeszcze lepiej, jest prosty w obsłudze i przestronny. To wręcz wzorowy kompakt, ale drobną rysą na jego wizerunku są przeciętnej jakości materiały użyte we wnętrzu.

Opinie Moto.pl: Ford Focus Active. W połowie drogi do SUV-a
Ford Focus Active to samochód dla tych, którzy nie potrafią zdecydować, czy chcą mieć zwykłego hatchbacka, czy SUV-a.

Ford lubi kitesurfing - Ford Focus Active Challenge
W dniach 15-18.08.2019 odbyła się ostatnia tegoroczna runda zawodów kitesurfingowych Ford Focus Active Challenge. Zostały przeprowadzone w długi sierpniowy weekend i miały rangę mistrzostw Polski, więc poza zwycięzcami pucharu wyłoniły również mistrzów Polski w kitesurfingu w roku 2019 r.