FIAT

FIAT

FIAT
Znany z produkcji małych, popularnych modeli Fiat jest siódmym pod względem wielkości produkcji koncernem samochodowym świata, ze sprzedażą w 2013 roku 4,4 mln aut. Jest właścicielem takich słynnych marek jak: Alfa Romeo, Maserati i wyceniona na 4 mld dol. (miliard mniej od Fiata) Ferrari. W 2009 roku Fiat przejął koncern Chryslera. Spółkę Fiat założyli inwestorzy z Turynu w 1899 roku. Dzięki włoskim zbrojeniom rozrosła się w latach 20 do rozmiarów poważnego koncernu.

Poza samochodami osobowymi produkowała ciężarówki, silniki lotnicze i morskie. Fiat zmotoryzował Włochy popularnym modelem 500. Firma chętnie sprzedawała licencje m.in. do Hiszpanii, Jugosławii, Polski, Rosji Sowieckiej i Turcji.

Modele FIAT

2016 - obecnie
FIAT Fullback
2016 - 2019
FIAT 124
2011 - 2016
FIAT Freemont
2008 - 2016
FIAT Fiorino
2007 - obecnie
FIAT 500

FIAT - Wiadomości

Produkcja w Tychach wstrzymana. Na terenie fabryki Fiata jest przeprowadzana dezynfekcja
Do zamkniętych zakładów koncernu FCA (Fiat Chrysler Automobiles) dołączyła fabryka w Tychach, która wytwarza modele Fiat 500, Abarth 500 i Lancia Ypsilon. Od dzisiaj niemal 2600 osób zostaje w domach.

Włoscy producenci zamkną fabryki. Przygotowuje się Fiat i Pirelli, a będą następni
Pierwsze efekty ogólnoświatowego kryzysu zaczynają być odczuwalne w europejskim przemyśle motoryzacyjnym. Najgorsza sytuacja panuje we Włoszech, gdzie odnotowano już ponad 800 śmiertelnych ofiar.

Tak elektryka na rynek mogli wprowadzić tylko Włosi. Giorgio Armani, Bvlgari i Kartell biorą się za Fiata 500e
Nowy Fiat 500e to jedna z najważniejszych premier genewskich targów. Włosi mogli nas zanudzić liczbami i szczegółami. Mogli też dać nową pięćsetkę najsłynniejszym firmom z szeroko pojętego świata mody.

Nowy Fiat 500 ma przy nazwie literę "e" i silnik elektryczny. [Aktualizujemy] Kolejne informacje o nowej pięćsetce
Pięćsetka wróciła na rynek w 2007 roku i choć wszyscy dookoła prezentowali swoje małe autka, to żadne nie mogło dorównać stylem coraz starszemu Fiatowi. Teraz Fiat 500 po raz kolejny jest "nowy" i wjeżdża w elektryczną erę w motoryzacji.

Kupujemy używane. Manualne skrzynie M20 i M32 w Oplach i Fiatach. Ich remont może słono kosztować
Wedle obiegowej opinii, zakupem podwyższonego ryzyka są auta wyposażone w automatyczne przekładnie - uważane za skomplikowane i kosztowne w eksploatacji. Istotnie, jeśli użytkownik nie stosuje się do zaleceń specjalistów dotyczących sposobu użytkowania i częstotliwości wymian środka smarnego, spotka go kosztowne zderzenie z rzeczywistością. Natomiast skrzynie manualne są uosobieniem bezobsługowej i bezproblemowej eksploatacji przez długie lata. Niechlubnym wyjątkiem od tej reguły są przekładnie M20 i M32 autorstwa koncernu GM