Audia A6

Audia A6

Audi A6 - pojazd najwyższych lotów

Audi A6 to w prostej linii następca Audi 100. Audi A6 jest samochodem klasy premium, czy też inaczej nazywanej średniej-wyższej (segment E) produkowanym przez niemiecki koncern od 1994 r. Najnowsza, piąta generacja modelu weszła na rynek w 2018 r.

Audi A6 pierwszej generacji w nomenklaturze producenta oznaczona była symbolem C4. Było to po prostu zmodernizowana Audi 100 C4. Warto dodać, że pierwsza generacja Audi 100 pamięta jeszcze lata sześćdziesiąte.

Audi A6 wyróżniał w tamtym czasie fakt, że pod maskę trafił najmocniejszy silnik Diesla. Pięciocylindrowy motor 2.5 TDI miał moc 140 koni mechanicznych.

Audi A6 2 generacji

Drugą generację Audi A6 zaprezentowano w 1997 r. podczas targów w Genewie. Tym razem Audi zbudowało samochód od podstaw. Wersja kombi, nazywana przez Audi Avant, trafiła na rynek rok później. W 1999 r. pojawia się sportowa wersja Audi A6, czyli S6. W następnym roku Audi pokazuje kombi w wersji z napędem na cztery koła. Audi A6 drugiej generacji zostało zaprojektowane we włoskim studiu Pininfarina

Audi A6 3 generacji

C6 czyli Audi A6 trzeciej generacji przyjeżdża na targi motoryzacyjne w Paryżu w 2004 r. Rok później niemiecki koncern wygrywa tym modelem światową nagrodę samochodu roku. Sportowa wersja Audi A6, S6 miała pod maską dziesięciocylindrowy silnik.

Audi A6 trzeciej generacji przeszło lifting w 2008 r. Dopieszczono grill, reflektory (samochód dostał LEDy), poprawiono zawieszenie i elektronikę. Wraz z tą generacją w Chinach pojawiła się dłuższa wersja Audi A6 C6, czyli A6L, przeznaczona tylko na tamtejszy rynek.

Audi A6 4 generacji

Historia Audi A6 C7 rozpoczęła się w 2011 r. W tej generacji Audi po raz pierwszy wypuściło Audi A6 z napędem hybrydowym. Samochód miał dwulitrowy silnik spalinowy o mocy 211 koni mechanicznych, który był wspomagany motorem elektrycznym, dodającym kolejne 54 konie do mocy pojazdu. Rok później na rynek trafia prawdziwa bestia. Audi RS 6 Avant. Pod maską znalazł się czterolitrowy V8 biturbo krzesający 560 koni mechanicznych i 700 Nm momentu obrotowego, które były dostępne już od 1750 obr./min.

W 2014 Audi A6 C7 przechodzi facelifting. Przy tej okazji

Zobacz inne modele Audi:

Audi A1
Audi Q7
Audi Q8
Audi Q2
Audi A4

Audi, samochody niemieckie

audi a6

Więcej o:

audi a6

  • Audi A6

    wykonanymi ze stopów lekkich, wpływające korzystnie na własności jezdne auta, konstrukcyjnie zbliżone jest do podwozia "ósemki". Długa lista standardowego wyposażenia Audi A6 nie wymaga wielu uzupełnień. Godna uwagi opcja to czujnik parkowania - przynajmniej tylny (2258 zł), bo auto mierzy prawie 5 m

  • AUDI A6 3.0 QUATTRO

    AUDI A6 3.0 QUATTRO Audi A6 poddano "faceliftingowi". Jednak, żeby odróżnić nowy model od poprzedniego, trzeba się dwa razy przyjrzeć. Karoseria A6 nadal wygląda nowocześnie, skupiono się więc jedynie na kosmetycznych szczegółach. Nowe A6 rozpoznamy po chromowanym dolnym wlocie powietrza

  • ABT przyprawia Audi A6

    I chociaż na pierwszy rzut oka zmiany ograniczają się do nowych obręczy o średnicy 19-21 cali oraz dyskretnego ospojlerowania zderzaków i progów, Audi A6 od ABT może też liczyć na zastrzyk mocy. W przypadku 245-konnej wersji 3.0 TDI wynosi on 37 KM (przyrost do 282 KM). Klienci, którzy zdecydują

  • Audi A6 Hybrid

    kWh, umieszczony w bagażniku A-szóstki. Za jego chłodzenie odpowiada powietrze z dmuchawy z kabiny auta lub oddzielny obieg, sprzężony z układem klimatyzacji. Audi A6 Hybrid potrafi pokonać 3 kilometry z prędkością do 60 km/h i rozpędzić się nawet do 100 km/h bez angażowania napędu spalinowego. O

  • Nowe Audi A6 Avant oficjalnie!

    "Piękne kombi nazywają się Avant" - już na starcie chwali się Audi. I coś w tym jest, bo nowe Audi A6 wygląda naprawdę bardzo dobrze. Wrażenie robią zwłaszcza nienaganne proporcje nowego modelu. Współczynnik oporu powietrza wynosi zaledwie 0,27. Ostre linie nadwozia, duże powierzchnie i wyraźnie

  • Audi A6 - manipulacja | Wideo

    wynikiem 80 kg. O tyle średnio nowy model jest lżejszy od poprzedniego. Zapraszamy do obejrzenia reklamy i jej oceny w sondażu poniżej. Wiosenna premiera Audi A6 - już 21 marca na żywo w Moto.pl Audi A6 | Pierwsza jazda Nowe Audi A6 od 198 300 zł

  • Audi A6 - król segmentu E

    Audi A6 | Za kierownicą Ocena "doskonały" oraz 93 ze 100 możliwych do uzyskania punktów - oto wynik Audi A6 w najnowszym rankingu amerykańskiego magazynu Consumer Reports. Biorąc pod uwagę zeszłoroczną notę (79 punktów), limuzyna z Ingolstadt mocno awansowała. Co sprawiło, że został wybrany

  • Audi A6 Avant

    No cóż, za satysfakcję trzeba płacić. By jednak być zadowolonym, trzeba znać swoje wymagania. Producent daje klientowi tak wiele możliwości wyboru, że przed zakupem najlepiej zorganizować sobie co najmniej weekendowe szkolenie. A co w Audi A6 oznacza słowo Avant? Jeszcze więcej satysfakcji

  • Kupujemy używane: Audi A6 Allroad 2.5 TDI - co psuje się najczęściej?

    Audi A6 Allroad 2.5 TDI - co psuje się najczęście? Lata: 2000-2005 Dlaczego A6 Allroad 2.5 TDI to model podwyższonego ryzyka? Silnik, zawieszenie, drogie części zamienne Ostatnimi czasy zwykłe samochody w offroadowej stylizacji biją rekordy popularności. Czy warto kupić używane Audi A6 Allroad

  • Audi A6 3.2 FSI

    wykorzystali teraz z premedytacją. Przestronne wnętrze Audi A6 ma wszystkie cechy typowe dla usportowionej limuzyny. Przyrządy w kształcie łez obejmują aluminiową ramką z lewej strony obrotomierz i wskaźnik temperatury silnika, a z prawej prędkościomierz i wskaźnik poziomu paliwa. Na środku tunelu króluje

Copyright © Agora SA