Audi A4

Audi A4

Audi A4 - ulubieniec klasy średniej

Jedno z najbardziej popularnych aut na polskich drogach – Audi A4. Ten samochód osobowy klasy średniej produkowany jest przez koncern Volkswagena.

Audi A4 w bezpośredniej linii to następca Audi 80. W 1994 r. zamiast piątej generacji 80-tki wyszła pierwsza generacja Audi A4. Od 2015 r. produkowana jest już czwarta generacja tego samochodu, w technicznej nomenklaturze nazwana B9 (od B1 do B4 samochód nosił jeszcze nazwę Audi 80).

Audi A4 - debiut

Pierwsze Audi A4, czyli B5 pojawiło się w 1994 r. Bazowało na nowej płycie podłogowej grupy Volkswagena – PL45. Dwa lata później na tej samej bazie Volkswagen zbudował Passata. Początkowo Audi A4 napędzane było standardowymi silnikami. Jednak w trakcie trwania tej generacji pod maskę trafił 150-konny motor 1,8 Turbo. Jeden z najbardziej docenianych silników ostatnich lat. Pojawiła się też wersja Audi A4 z napędem na 4 łapy, czyli quattro. Do tej pory dobrze zachowane Audi A4 B5 z 1,8 Turbo i napędem quattro to jeden z ciekawszych samochodów, który można kupić za śmieszne pieniądze.

Audi A4 miało też modele bliźniacze, czyli sportowe S4 (265 koni, pojemność 2,7 l) i bardziej sportowe RS4. Wersja RS pojawiła się dopiero w 2000 r., pod koniec pierwszej generacji A4. Ta bestia miała pod maską 380 koni mechanicznych i oczywiście napęd na 4 koła.

Do 1996 r. duże rodziny musiały czekać na wersję kombi Audi A4. Samochody z większym bagażnikiem Audi ochrzciło Avant. Rok później pierwsza generacja Audi A4 przeszła pierwszy lifting, w 1999 r. kolejny.

Audi A4 znalazło się na podium w plebiscycie Europejski Samochód Roku 1996. Niestety dopiero na trzecim miejscu. Lepszy okazał się Fiat Bravo/Brava i Peugeot 406

Audi A4 wersje

Zaskakująco dużą rozbieżność w osiągach miały poszczególne wersje Audi A4. Model z 1,9 DI potrzebował niemal 16 sekund, żeby rozpędzić się do 100 km/h. Wersja RS4 w tym samym czasie mogłaby zrobić to 3 razy. Do osiągnięcia setki wystarczyło jej zaledwie 4,7 sekundy.

Audi A4 B6 pojawiło się w 2000 r. na kolejnej wersji wspomnianej wcześniej płyty podłogowej. Auto powiększyło się zarówno w środku jak i na zewnątrz. Jazdę uprzyjemniało nowe zawieszenie, które było wykonane z aluminium. Klienci wybierający Audi A4 dostawali w standardzie ESP, wspomaganie hamulców czy boczne poduszki powietrzne.

Rok później pojawia się nowe Audi A4 Avant. Pierwsze silniki FSI trafiają pod maskę Audi A4 w 2002 r. Wówczas wypuszczono również wersję cabrio. Kierowcy Audi A4 mogli automatycznie złożyć płócienny dach i cieszyć się wiatrem we włosach, pod warunkiem, że nie byli starzy i łysi. Można jednak założyć, że nie do takiego klienta był kierowany kabriolet Audi A4.

W drugiej generacji Audi A4 półautomatyczną skrzynię Tiptronic zastąpiono bezstopniowym Multitronic.

Audi A4 B8 zaprezentowano w 2007 r. podczas targów we Frankfurcie. W 2011 r., po tym jak zaczęła się moda na pseudoterenowe SUVy, niemiecki producent

pokazał Audi A4 w wersji Allroad. Była to po prostu nieco wyżej zawieszona wersja Avant.

W 2009 r. na rynek chiński trafiła produkowana lokalnie wersja Audi A4. A4L miała o 60 mm szerszy rozstaw osi.

Audi A4 B9 jest na rynku od 2015 r. Auto ponownie urosło, ale na szczęścia spadła masa własna samochodu. Konstruktorom, w zależności od wersji Audi A4, udało się urwać nawet 120 kg. To tak jakby wyrzucić dwóch chudych pasażerów z tylnej kanapy.

Zobacz inne modele Audi:

Audi SQ5
Audi A1
Audi Q3
Audi A6
Audi Q7


Audi samochody sportowe samochody miejskie samochody niemieckie

audi a4

Więcej o:

audi a4

  • Zestawienie żarówek w Audi A4

    Rynek samochodów nowych ma się bardzo dobrze, ale import używanych samochodów z zagranicy jeszcze lepiej. W grupie sprowadzanych pojazdów największym powodzeniem cieszą się niemieckie konstrukcje. Wśród nich prym wiedzie Audi A4. Kwitnie też handel częściami eksploatacyjnymi, w tym żarówkami

  • Nowe Audi A4 - prześwietlamy cennik

    Nowe Audi A4 B9 ma długość 4,73 m i rozstaw osi 2,82 m. W porównaniu z poprzednią generacją wymiary Audi A4 wzrosły, ale ciężar własny znacznie się zmniejszył - nawet o 120 kg (zależnie od silnika). Oszczędności w masie udało się uzyskać dzięki inteligentnej kompozycji użytych materiałów i lekkiej

  • Audi A4 B8 - opinie i typowe usterki

    Audi A4 B8 - ceny Spośród wszystkich generacji Audi A4 to właśnie czwarta była oferowana najdłużej, bo aż 8 lat od 2007 do 2015 roku. Na zakup najtańszych egzemplarzy wystarczy już 25 tysięcy złotych, lecz jeśli chcemy nabyć auto w dobrym stanie powinniśmy przygotować 30-40 tys. zł. Droższe

  • Audi A4 świętuje

    Jubileuszowy, 5-milionowy egzemplarz Audi A4 to model Avant z silnikiem 3.0 TDI i napędem quattro. Jego karoserię pokrywa czerwony lakier Misano. Niemal połowa aut wyprodukowanych dotychczas przez Audi to właśnie model A4, który w 1994 roku zastąpił 80-kę. Obecna, czwarta jego generacja (B8

  • Audi A4

    . Choć taka konsekwencja i duża atrapa z przodu wydają się nudne, to jednak 4-drzwiowy sedan A4 może się podobać. Wyważona, ale niepozbawiona sportowego ducha linia nadwozia idealnie wpisuje się w stylistykę zarówno mniejszego A3, jak i większych A6 bądź A8. Audi A4 (klasa D) nieznacznie urosło - w porównaniu

  • Nowe Audi A4 dostanie elektryczne quattro?

    Nowe szaty Audi A4 | Galeria Tak przynajmniej wynika z informacji, do których dotarli dziennikarze brytyjskiego magazynu Car. Po pierwsze, auto będzie odczuwalnie lżejsze. Nie wiemy w jaki sposób, ale inżynierowie z Ingolstadt zamierzają odchudzić A4-kę o około 100 kilogramów. Oznacza

  • Audi A4

    . Choć taka konsekwencja i duża atrapa z przodu wydają się nudne, to jednak 4-drzwiowy sedan A4 może się podobać. Wyważona, ale niepozbawiona sportowego ducha linia nadwozia idealnie wpisuje się w stylistykę zarówno mniejszego A3, jak i większych A6 bądź A8. Audi A4 (klasa D) nieznacznie urosło - w porównaniu

  • Audi A4 B9 - opinie i typowe usterki

    Co oferuje Audi A4 B9? Obecnie sprzedawane Audi A4 B9 pod względem wyglądu nie jest samochodem przełomowym, co szczególnie spodoba się osobom długo związanym z modelem. O ile z zewnątrz nie ma tutaj stylistycznej rewolucji, tak w środku poczyniono spore zmiany. Kokpit ma minimalistyczny design, a

  • Salon Pekin 2016 | Audi A4 L | 9 cm ma znaczenie

    Lawina nowości w Audi. Co Niemcy szykują na najbliższe lata? W wersji Long rozstaw osi nowego Audi A4 wzrósł o 9 cm do 2,91 metra. Auto ma teraz 4,81 metra długości. W porównaniu z poprzednią generacją A4 L auto również urosło (+ 4cm), ale udało mu się zrzucić aż 110 kg. Pod maską przedłużonego

Copyright © Agora SA