AUDI

AUDI

AUDI
Należąca do koncernu Volkswagena marka jest od 2011 roku, gdy wyprzedziła Mercedesa, drugim największym na świecie producentem aut luksusowych. W 2013 roku sprzedała blisko 1,6 mln samochodów. Audi jest także wysokodochodowe, zapewniając blisko połowę zysków koncernu Volkswagena.

Marka Audi pojawiła się w 1910 roku, ale zniknęła na ponad dekadę w 1939 roku. Odtworzona w latach 60 w RFN, w latach 80 i 90 spopularyzowała w modelach osobowych napęd 4x4 (nazwany Quattro) oraz silniki wysokoprężne z bezpośrednim wtryskiem (oznaczone TDI). Cztery pierścienie Audi oznaczają marki przedwojennego koncernu Auto-Union, którego jest spadkobiercą: DKW, Wanderer, Audi i Horch.

Modele AUDI

2019 - obecnie
AUDI e-tron
2018 - obecnie
AUDI Q8
2016 - obecnie
AUDI Q2
2011 - obecnie
AUDI Q3
2010 - obecnie
AUDI A7
2010 - obecnie
AUDI A1

AUDI - Wiadomości

Popyt na samochody premium maleje. Polacy nie chcą już aut luksusowych?
Z roku na rok kupujemy coraz więcej nowych samochodów. W ostatnim czasie widać jednak malejące zainteresowanie autami z wyższej półki. Audi spadło w rankingach o ponad 17 proc., a BMW odcina kupony z przeszło 38-procentowym wzrostem.

BMW, Audi, Mercedes czy Volvo? Rywalizacja w klasie premium coraz ciekawsza
BMW walczy z Mercedesem, a Audi z Volvo. Jednocześnie cały rynek samochodów marek premium zalicza kolejne spadki.

Nowe Audi S8. Spore zaskoczenie - limuzyna nie dostała diesla. Pod maską mocne, benzynowe 4.0 V8
Nowe Audi S8 zadebiutowało właśnie z mocnym benzynowym V8, co z pewnością ucieszy wszystkich fanów marki. W Ingolstadt trwa ofensywa usportowionych samochodów spod znaku litery S, a najnowsze modele w Europie otrzymywały jednostki wysokoprężne. Flagowe S8 przełamuje ten trend.

Nowe Audi Q7. Czas na poważny facelifting
Audi Q7 wjedzie w nowy rok z pakietem poważnych poprawek. Tym razem mamy do czynienia z gruntownym liftingiem, a zmian nie trzeba będzie szukać z lupą w ręku. Oto nowe Audi Q7 2020.

Audi SQ8 - pod maską V8, ale oczywiście na olej napędowy
Audi SQ8 to teraz topowy SUV spod znaku czterech pierścieni. Do jego napędu posłużył znany z SQ7 potężny 4-litrowy diesel V8 o mocy 435 KM i monstrualnym momencie wynoszącym 900 Nm.